دبیرکل انصارالله درباره آخرین تحولات غزه

ببینید | ۲۱۰۰ شهید و زخمی در یک هفته گذشته در غزه

دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صهیونیست‌ها به نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه برای ۲۴۴ امین روز ادامه می‌دهند و در یک هفته ۲۱۰۰ شهید و زخمی بر جای گذاشتند.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۷۷

۲۱۰۰ شهید و زخمی در یک هفته گذشته در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه تلویزیونی المسیره در خبر فوری گزارش داد، سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صهیونیست‌ها به نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه برای ۲۴۴ امین روز ادامه می‌دهند و همچنان با شهرک سازی، قدس اشغالی را هدف قرار می دهند.
بدرالدین افزود: ماشین جنگی صهیونیست‌ها فقط در یک هفته ۲۱۰۰ شهید و زخمی بر جای گذاشت که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند.
وی گفت: دشمن اسرائیلی علاوه بر تهاجم در غزه و کرانه باختری، همچنین با فعالیت‌های شهرک سازی، قدس اشغالی را نشانه گرفته است.
بدرالدین افزود: دیروز، سالگرد نکسه بود که در آن، دشمن اسرائیلی، مسجدالاقصی و بقیه کرانه باختری را اشغال کرد، در آن زمان، دشمن علیه چهار کشور عربی فلسطین، اردن، مصر و سوریه اعلام جنگ کرد و طی شش روز در آن جنگ، حدود ۷۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های عربی را که سه برابر مساحت اشغال شده در سال ۱۹۴۸ بود، تصرف کرد، دشمن اسرائیلی در آن تهاجم، مرتکب کشتار‌های هولناکی شد و هزاران عرب در آن زمان به شهادت رسیدند.

تعداد بازدید : 7


 دبیر کل جنبش انصارالله یمن گفت: دشمن در آن زمان، صد‌ها هزار فلسطینی را از سرزمین‌شان آواره کرد و حدود ۱۰۰ هزار سوری هم از بلندی‌های اشغالی جولان آواره شدند، پس از آن نکسه، عرب‌ها در سودان جمع شدند تا نه به صلح، مذاکره و به رسمیت شناختن اسرائیل را اعلام کنند، اما متاسفانه اکنون چیزی از این سه «نه» باقی نمانده است و حتی نظام سودان هم این سه «نه» را کنار گذاشته است زمانی که بین آنچه را که در آن زمان طی شش روز رخ داد با آنچه را که امروز طی هشت ماه در نوار غزه رخ داده است، مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که دشمن نتوانسته است پیروزی واقعی در غزه به دست آورد. 
بدرالدین گفت: از زمان آغاز انتفاضه در سال ۱۹۸۸ تا خروج تحقیرآمیز ارتش دشمن از لبنان در سال دو هزار تا جنگ سال ۲۰۰۶ و شمشیر قدس و دیگر نبردها، دشمن مجبور به عقب نشینی و بازگشت ذلیلانه شده است.
وی افزود: نکسه سال ۱۹۶۷، نشانه واقعی از چشم طمع دشمن به زمین‌های عربی است که فقط با زور سلاح و مقاومت، از آنها خارج شد. دشمن هیچ حد و مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد.  دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین گفت: ارتش‌های عربی در آن زمان، صد‌ها هواپیما و هزاران تانک و خودروی زرهی و صد‌ها هزار سرباز در اختیار داشتند، اما شش روز هم دوام نیاوردند، مقاومت فلسطین امروز فقط سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و مقادیری موشک در اختیار دارد، با این وجود همه جهان شاهد شکست عملی دشمن اسرائیلی است.
وی خاطر نشان کرد: نقش آمریکا به عنوان شریک همه جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین، همچنان ادامه دارد. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در داخل این کشور هیچ صدایی در مخالفت با سیاست آمریکا که موضع جانبداری از اسرائیل اتخاذ کرده است، وجود نداشته باشد، آمریکایی‌ها که در شعار‌ها و ادعا‌های خود می‌گفتند، به قضات احترام می‌گذارند، اکنون علیه دادگاه بین المللی کیفری و کارکنان و قضات آن، تحریم اعمال می‌کند.
بدرالدین افزود: آمریکا تلاش می‌کند با هر فشاری علیه دشمن اسرائیلی مقابله کند و مانع از هر نوع حمایت از ملت فلسطین در سطح قضایی، سیاسی و رسانه‌ای شود. آمریکا به سرکوب جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا ادامه می‌دهد و با هر نوع فعالیت دانشجویان برای اعلام حمایت از ملت فلسطین مقابله می‌کند. اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نصب مجدد چادر‌های تحصن، با وجود همه سرکوبگری‌ها، از نظر نمادین بسیار مهم است.
وی افزود: هدف از ابتکار جدید آمریکاییها، حمایت سیاسی از دشمن اسرائیلی است. این ابتکار، شامل پایان تهاجم علیه غزه، عقب نشینی دشمن اسرائیلی از آن و ورود کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه نیست.
 دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین گفت: طرح آمریکا با اجرای تبادل کامل و فراگیر اسیران فاصله دارد، طرح آمریکا، پوشش سیاسی و کمک اضافی از دشمن اسرائیلی در شرایطی است که واشنگتن در برابر بقیه کشور‌های جهان در تنگنا قرار گرفته و منزوی شده است، ابتکار آمریکا، پوششی برای ادامه نسل کشی و محاصره نوار غزه است.
عبدالملک بدرالدین گفت: مبارزان در همه محور‌های درگیری در نوار غزه قهرمانانه به استقامت و ایستادگی در برابر دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهند. عملیات رزمندگان در غزه ادامه دارد و تلفات و خسارت‌های سنگین به دشمن اسرائیلی می‌زند. دشمن صهیونیستی، حاضر نیست با صراحت به کارآیی و تاثیرگذاری عملیات حزب الله اعتراف کند.
وی افزود: نیرو‌های مسلح یمن، سحرگاه امروز عملیات مشترکی را با مقاومت اسلامی در عراق به طرف بندر حیفا اجرا کرد. روند عملیات مشترک با مقاومت اسلامی در عراق، مهم، راهبردی و فزاینده خواهد بود. به برادران در مقاومت اسلامی عراق درود می‌فرستم. عملیات مشترک، روند مهم و الگویی برای همکاری بین مسلمانان در چارچوب جهاد در راه خداست، عملیات مشترک، تاثیر زیادی بر دشمن در چارچوب چهارمین مرحله گسترش عملیات خواهد داشت.
وی افزود: طی این هفته، ۱۱ عملیات در دریای سرخ و دریای عربی، اقیانوس هند و بندر ام الرشراش اجرا کردیم. عملیات این هفته ما با ۳۶ فروند موشک بالستیک و کروز و پهپاد صورت گرفت. از جمله تحولات مهم در این هفته، آغاز بهره برداری از سامانه موشکی فلسطین بود. موشک فلسطین بر اساس نیاز‌های مرحله چهار عملیات از نظر فنی و برد آن، ساخته شد.
 دبیرکل جنبش انصارالله یمن  افزود: به خواست خدا، موشک فلسطین، تاثیر زیادی بر دشمنان خواهد داشت. این موشک از نظر سطح فنی برجسته است و چند کشور برای رهگیری آن همکاری می‌کنند. در عملیات این هفته ما، هشت کشتی مرتبط با آمریکا و کشتی‌هایی که تحریم بنادر فلسطین اشغالی را شکسته بودند، هدف قرار گرفتند.
بدرالدین گفت: جمله مهمترین عملیات این هفته ما، دو بار هدف قرار دادن ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ، طی ۲۴ ساعت بود. موشک آیزنهاور با هفت فروند موشک بالدار (کروز) و چهار پهپاد صورت گرفت. پس از دو بار هدف قرار دادن آیزنهاور، این ناوهواپیمابر به طرف شمال دریای سرخ عقب نشینی کرد، زیرا از آن می‌ترسید که نیرو‌های مسلح یمن بار دیگر آن را هدف قرار دهند. آیزنهاور در فاصله ۴۰۰ کیلومتری سواحل یمن بود که هدف حمله قرار گرفت و سپس به حدود ۸۸۰ کیلومتری تا شمال غرب جده، عقب نشینی کرد.
بدرالدین با بیان اینکه عملیات هدف قرار دادن ناو آیزنهاور موفقیت آمیز بود و پرواز‌ها از آن برای دو روز متوقف شد گفت:  عملیات هدف قرار دادن آیزنهاور، تاثیر مهمی بر فرار و تغییر مسیر آن و فاصله گرفتن آن از منطقه داشت، زمانی که عملیات موفقیت آمیز باشد، کشتی‌های جنگی آمریکا فرار می‌کنند و تغییر مسیر می‌دهند و این مسئله در عملیات رهگیری که به شیوه‌های فنی صورت می‌گیرد، آشکار است. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند هدف قرار گرفتن آیزنهاور را نفی کنند، زیرا از این عملیات در تنگنا قرار گرفتند و احساس شکست می‌کنند و هیمنه آنها مخدوش شد.
وی افزود: آمریکایی‌ها اصرار دارند که نفوذ و وجهه آنها نزد کشور‌های منطقه حفظ شود و عملیات ما بر این نفوذ تاثیر می‌گذارد. ناو هواپیمابر آیزنهاور، یکی از اهداف نیرو‌های مسلح ما باقی خواهد ماند. واقعیت‌ها آشکار خواهد شد، هر چند که آمریکا برای نفی هدف قرار گرفتن این ناو تلاش می‌کند و حملات آینده تاثیر و کارآیی بیشتری خواهد داشت.
دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: عملیات ما در ماه ذی القعده به ۳۸ عملیات در دریای سرخ و دریای عربی و اقیانوس هند تا دریای مدیترانه و جنوب فلسطین اشغالی رسید، عملیات پشتیبانی از غزه در ماه ذی القعده با ۹۱ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد اجرا شد.
بدرالدین اظهار داشت: امروز پنجمین ماه از آغاز تهاجم آمریکایی- اسرائیلی علیه یمن است که برای حمایت از دشمن اسرائیلی صورت می‌گیرد. این تهاجم، در چارچوب حمایت از نسل کشی و محاصره ملت فلسطین در غزه صورت می‌گیرد. آمریکا و انگلیس برای حمایت از منافع صهیونیست‌ها در دریای سرخ و حفاظت از این رژیم تلاش می‌کنند تا به جنایت نسل کشی در غزه بدون هیچ مزاحمتی ادامه دهد.
وی افزود: طی یک هفته گذشته، متجاوزان آمریکایی- انگلیسی، ۱۷ بار کشور ما را هدف حمله هوایی قرار دادند که در آن، ۱۵ نفر شهید و ۴۳ نفر زخمی شدند، این متجاوزان تاکنون ۴۸۷ بار یمن را بمباران کرده اند که در آن، ۵۵ نفر به شهادت رسیدند و ۷۸ نفر زخمی شدند. تهاجم آمریکایی- انگلیسی، با اینکه تلفاتی بر جای می‌گذارد، اما هرگز تاثیری بر موضع اصولی ما نخواهد داشت.
بدرالدین با اشاره به اینکه تهاجم نظامی آمریکا و انگلیس علیه کشور ما به هر اندازه‌ای که باشد، به هیچ وجه از موضع خود برای حمایت از غزه عقب نشینی نخواهیم کرد گفت: آمریکایی‌ها برای اعمال فشار شدید اقتصادی علیه یمن تلاش می‌کنند. آمریکا توسط مزدوران خود تلاش می‌کند گام‌هایی برای تشدید فشار معیشتی و اقتصادی بر ملت یمن بر دارد.
وی تاکید کرد: دسیسه چینی دشمنان به هر اندازه که باشد، برای مقابله با آن با توکل به خدا تلاش خواهیم کرد.
دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: در برابر توطئه‌ها، گزینه‌های خود را داریم و از اهرم‌های فشاری علیه دشمنان برخورداریم و هر کاری لازم باشد، انجام خواهیم داد، به هر کسی که آمریکایی‌ها برای جذب او با هدف خدمت به دشمن اسرائیلی تلاش می‌کنند، هشدار می‌دهیم و آنان را نصیحت می‌کنیم، شکست بزرگی برای هر نظام عربی خواهد بود که برای خدمت به دشمن اسرائیلی تلاش کند و در این صورت، خود را با مشکل بزرگی مواجه خواهد کرد.
سید عبدالملک بدرالدین گفت: هر نوع تهاجمی علیه ملت یمن را گامی برای خدمت به دشمن اسرائیلی محسوب خواهیم کرد و به آن واکنش نشان خواهیم داد. در برابر حملات نظامی یا اقتصادی علیه ملت یمن، دست بسته باقی نخواهیم ماند. بازنده کسی است که خودش را وقف خدمت و کمک رسانی به دشمن اسرائیلی کند.
وی گفت: ملت عزیز یمن بر موضع خود ثابت قدم است، زیرا موضع آن مبتنی بر اصول ایمانی و اعتماد به خدا و وعده پیروزی است. عملیات ما اثر آشکار اقتصادی بر دشمن اسرائیلی و آمریکایی و انگلیسی دارد. موضع ما در پشتیبانی از غزه، اصولی و جهادی است و به صادق بودن وعده الهی که تغییرناپذیر است، اطمینان داریم.
دبیرکل جنبش انصارالله یمن افزود: آماده ایثار و تحمل مشکلات در چارچوب موضع گیری خود برای حمایت از غزه هستیم، زیرا این موضع گیری، افتخار آمیز است. موضع ما در حمایت از غزه، افتخاری برای ملت یمن است و افتخار بزرگی در همه جهانیان محسوب می‌شود. یکی از موضع گیری‌های بزرگ ملت یمن آن بود که جمعه گذشته چند ساعت پس از تهاجم آمریکایی- انگلیسی، تظاهرات میلیونی برگزار کرد. تاکنون ۵۷۰ هزار تظاهرات، تجمع و مراسم در حمایت از غزه در سراسر یمن برگزار شده است.
بدرالدین همچنین گفت: حضور گسترده ملت یمن برای حمایت از نوار غزه، بیانگر ایمان، هوشیاری و احساس مسئولیت و وجدان زنده انسانی آنان است، تعداد نیرو‌های بسیج یمن به ۳۵۲ هزار و ۳۸ نفر رسید و این روند بسیار مهم است.
وی افزود: به توسعه توانمندی‌های خود ادامه خواهیم داد و به هر تنش آفرینی پاسخ خواهیم داد و توکل و امید ما در این راه به خداست. از ملت بزرگ یمن دعوت می‌کنم، فردا تظاهرات میلیونی در صنعا و بقیه استان‌ها برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها